woensdag 30 januari 2008

Reisverslag 1 - Singapore

19 december 2007. Lijkt al een eeuwigheid geleden. De dag van het lang naar uitgekeken vertrek naar ons thuisland en vooral naar het weerzien met onze familie en vrienden. Ook de 70ste verjaardag van Mamy, die door een mislegde order haar 'vanuit-de-lucht-boeket' moest missen en dacht dat we haar volledig vergeten waren... Niets aan te doen, hopelijk hebben we het achteraf wat kunnen goedmaken.
De kinderen werden om 11u van school geplukt voor een laatste zwembeurt, lunch en een douchke en om 13u30 waren we klaar voor het vertrek.

Ik was op voorhand wat bang voor de lange vluchten, maar uiteindelijk viel alles heel goed mee. Filip zat voor Senne, dus telkens als die een stomp tegen de zetel voor hem gaf, moest ik mij geen zorgen maken over boze medepassagiers en eerlijk gezegd, het maakte mijn reis een stuk relaxer. Luna zat naast een vriendelijke jongeman, die zijn kans schoon zag om ook eens voor een knap meisje te zorgen. En zo kwamen we aan in Singapore. De Kerstversiering in de stad was waarlijk indrukwekkend, nog nooit gezien! (Wegens geen statief slechte foto, sorry).

De volgende dag wilde ik graag een glimp van Singapore opvangen en zo kwam het dat ik met de kinderen een taxi nam naar Sentosa Island. (Filip ging shoppen en kon niet mee) Het bleek een ultra-proper, geweldig 'af' toeristeneiland te zijn, met prachtige stranden, toeristen-attracties en een aantal vakantieresorts. Je kan het hele eiland rond met de bus of tram en iedereen is vriendelijk. Er heerst een relaxed sfeertje. Jammer genoeg regende het pijpenstelen van 's morgens vroeg. Maar niet getreurd, we gingen toch naar Underwater World, dus dat kwam wel goed. Mooi aquarium, vooral de kwallen vond ik prachtig, de vreemde zeepaardjes en leuke kreeftjes en de Giant Sea Crabs waren impressionant. In de onderwatertunnel kregen we enkele grotere zee-exemplaren te zien. Terug buiten stond een man met slangen en de kinderen kregen de gelegenheid om op de foto te gaan met een dikke slang rond hun nek. Geen van de drie had er moeite mee. Met de openlucht-dubbeldekker gingen we dan een eindje verder naar een dolfijnenshow met roze dolfijnen kijken. En dan terug naar het hotel voor een zwembeurt op het dak (het gieten was intussen gestopt). 's Avonds pikten we nog een lekkere krabmaaltijd mee en enkele uren later vertrok onze vlucht naar Londen. Ik vond Singapore zeker nog een tweede, meer uitgebreid bezoek waard. Benieuwd wanneer dat zal zijn... In de diamontage hieronder een sfeerbeeld van de dag.
En dan hop, naar Europa...