vrijdag 9 januari 2009

Toch niets voor mij

Ik heb een aantal maanden geleden Pluk van de Petteflet nog eens voorgelezen voor de kinderen. Een super boek, een erg leuk verhaal en spannend en zo. En die Zaza, de kakkerlak, daar kan je toch ook alleen maar sympathie voor hebben?

Wel, dames en heren, ik kan u verzekeren: als er om 2u 's nachts - nadat u uren heeft gezwoegd en gezwoten om een DVD in elkaar te knutselen voor uw dierbare familie aan de andere kant van de wereldbol - een vieze, zwarte zaza van een cm of 5 (zonder voelsprieten) van uw tandpasta zit te likken in uw eigenste, propere BADKAMER, naast uw lenzenspullen, uw tampons, uw schmink en uw lekkere parfum, net voor u naar bed wil gaan, twee meter verder, dan begrijp ik niet waar Annie MG Schmidt zaliger haar liefdevolle kakkerlak-inspiratie heeft gehaald. Volgens mij heeft ze nooit in haar leven zo'n beest in levende lijve tegen gekomen...
En, dames en heren, mijn vermeende sympathie voor zaza is zeer snel gesmolten: als sneeuw voor de zon (wel toepasselijk nu, geef toe!) ...
De spuitbus, ik zeg het u, alvoor die viezige beesten zich per duizend voortplanten in mijn haarborstel!!! brrrrr

P.S. En dan hebben jullie het keukenverhaal nog niet gehoord, dat was om half twaalf 's avonds en die doolde rond het broodmachien. En dan is er nog die andere, die in het schuifke van mijn wasmachien leeft ... pure horror, believe you me!!!!

5 opmerkingen:

  1. Amai, 'k heb hier net even strijk gelegen van 't lachen. Mij kan een kakkerlakje in huis echt niet schelen, zolang het maar geen complete invasie is. Maar ons Katrien (inwonende nichtje) sluit zich nogal nauw aan bij jouw ideeen en heeft hier al menig horrorgeluid voortgebracht. En dan zwijgen we nog over spinnen, dikke vliegen, mieren en ander vliegend en kruipend ongedierte...

    Nele in Toowoomba

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze Beste wensen van de beelekes!
    We zijn al lang niet meer op uw blog geweest want we zijn er niet zo handig mee dus hopelijk komt dit bericht aan!
    hopelijk tot snel!
    veel groetjes van Jo en Billie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Anne , hier hebben we net onze eerste huntsman van het nieuwe jaar gevat ... ook gezellig ! :-) 't is vervelend maar we zullen er nog even mee moeten leven , al geloof dat ze er in melbourne minder last van hebben. Toch nog iets positiefs aan onze verhuis !
    groetjes familie groffi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook fijn als je 's nachts in het donker in de badkamer moet zijn en er kruipt zo'n vriend tegen je been omhoog. Aaaahhh. Groeten, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pure horror, Marike! Ik zou het hele huis bij elkaar gillen, wat ik deze week ook nog maar eens gedaan heb. Toen ik Zaza met de spuitbus te lijf ging, vloog hij recht op mij af...
    Ik moet ze ook écht niet! Yuk!
    inn

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne