woensdag 24 september 2008

Feest

Vorige zaterdag vierde Rune haar verjaardag. Het was een heerlijke dag: 30 graden en het zwembad water was intussen zo'n 20 graden. Ik had niets te zeggen in het hele gebeuren, Rune zou het allemaal zelf regelen. Ze had 9 meisjes uitgenodigd en 3 jongens. En het was duidelijk vanaf de eerste minuut: de hormonen vlogen vrolijk door het huis. De sfeer is helemaal anders met jongens erbij, er is heel veel gegiechel en gefluister. Als ik mij goed herinner, deden wij zo als we veertien waren. Ik heb het nu met mijn eigen ogen gezien: de hele tralala begint dezer dagen drie jaar vroeger! Ocharme, ik had zo graag gewild dat ze nog wat langer kind konden zijn...

Uiteindelijk verliep alles allemaal nogal vlot, ze hebben een keer of 4 in het zwembad gezwommen en voor de rest op de trampoline gespeeld. Alleen naar het einde toe hadden ze wat hulp nodig, dan sloeg de verveling toe. Ik heb dan even een poging ondernomen om met hen wat spelletjes te spelen, maar gezag is duidelijk niet iets wat van mij uitstraalt. En misschien sta ik gewoon hopeloos achter... spelletjes spelen... Maar ik heb een excuus: drie jongens met een verschrikkelijk grote bek (het zouden mijn zoons moeten zijn...), die indruk moesten maken op 5 meisjes met razende hormonen en 4 anderen met totale desinteresse. Buiten de school dan nog, waar gezag, luisteren en respect een enorm grote rol spelen. Ik moet u niet vertellen hoe moeilijk het dan is om iets uitgelegd te krijgen zonder de meest onnozele commentaren naar uw hoofd geslingerd te krijgen. Dat weten we dan ook weer. Maar het belangrijkste was natuurlijk dat Rune heeft genoten van haar namiddag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne