woensdag 25 februari 2009

Weerbericht

Vorige zaterdag hadden we een wolkbreuk en stond de garage weer onder water. De hevige regen was niet voorspeld.

Gisteren hoorde ik om 14u op de radio het weerbericht: er was een zware storm op komst, met hagel, hevige regenval en veel wind. De storm zou in de late namiddag over groot-Sydney passeren. Vandaag zou het dan de hele dag regenen en vanaf morgen zou het terug beter worden.

Gisterenavond, toen we gingen slapen, hadden we nog geen storm gezien of gehoord. De zon schijnt vandaag al de hele dag, met lekkere temperaturen van rond 27 graden.

Nu ben ik volledig overtuigd: ik geloof er niets meer van. De weersvoorspellingen worden hier volgens mij gewoon uitgevonden, zo van "wat hebben we al lang niet meer gehad?". Voortaan ga ik het vragen aan iemand met een eksteroog.

Of niet en zien we wel.

2 opmerkingen:

  1. Hey,

    Na bijna 3 jaar hebben wij ook zo iets van we zien wel met het weer!!! Ze voorspellen hevige stormen en dan ziet ge geen druppel maar owee als ze niet spreken over regen!!

    groetjes
    Shirley

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tiens, die indruk heb ik hier nog niet echt gehad. Meestal zitten ze hier wat het weer betreft wel vrij juist. Misschien hebben ze in Queensland betere weermannen, of is het weer hier voorspelbaarder?

    Groetjes,
    Nele in Toowoomba

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne