maandag 3 december 2007

Kerstsfeer

De winkelcentra hangen vol slingers en bollen en glitters, al enkele weken nu. Er worden kerstbomen verkocht en enorm veel kerstversiering. En de Kerstman ontvangt al een week of twee kleine kindertjes met hun wensen.

En toch wil het maar niet lukken, hoezeer ik ook mijn best doe. De sfeer zit er gewoon niet in. Er is immers iets dat niet klopt. Het is 26 graden vandaag, de zon schijnt, er is een stralend blauwe hemel. De kinderen spelen in het openluchtzwembad, we moeten ons goed insmeren en de krekels maken veel lawaai. Dat kan toch geen Kerstperiode zijn?
Ik heb gelukkig een beetje een excuus: geen echte kerstboom dit jaar, wegens toch weg en niets bij van kerstgerief.
Maar ik heb mijn best gedaan, om al wat te wennen voor volgend jaar.

3 opmerkingen:

  1. ik geloof niet dat dat ooit zal wennen. hoe lang je hier ook woont. Kerst is gewoon donkere dagen, kou, veel lichtjes in het donker etc
    Henriette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons wil het ook niet lukken, dat kerstgevoel.
    En Sinterklaas nog minder.
    Niks aan te doen, denk ik.

    groetjes,
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Binnenkort zal je het kerstgevoel wel terug krijgen als je hier in het 10graden België terug bent.
    groetjes
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne