donderdag 6 december 2007

Welaan dan

Enkele foto's van de bloemekes in mijnen hof waar ik elke dag met veel bewondering naar sta te kijken.

Agapanthus: geweldig hoe die groeien, saaie planten in de winter en dan opeens een lange stengel waar een enorme hoeveelheid bloemen uit groeit. En ze staan overal, vermoedelijk omdat de planten wintergroen blijven en het goeie bodembedekkers zijn.

En ze zijn er ook in het wit, even prachtig:

Citroen: weliswaar geen bloem en tot nu toe nog maar drie exemplaren kunnen oogsten, maar even goed voor ons vrij ongewoon.

Gardenia: de geuren alleen al doen je blijven staan:


Hibiscus: nu weet ik waarom dit een uitgesproken Kerstplant is in Europa, ze staan hier allemaal in bloei.


Lavendel:

Rozen: ze groeien rond een boog, maar ik moet me eens verdiepen in de snoeitechnieken, want de tuinman verzorgt ze niet goed genoeg.

Polygala myrtiflora var. grandiflora (wat een geweldige naam): deze struiken worden hier gezet als haag (hier staan ze langs het pad naar de voordeur) en heel de late winter en lente staan er de mooiste bloemetjes op, die een beetje doen denken aan mini-lelies.

En de grootste bomen in de tuin: twee palmen.

3 opmerkingen:

  1. Prachtige scherpe foto's! Ik krijg het er rats een zomers gevoel van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige bloemen. De Hibiscussen hebben wij in onze tuin ook staan, en we hebben een lokale citroenboom staan. (btw wacht nog altijd op je mailtje;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo toevallig, ik had van de week ook allemaal foto's van de bloemenpracht hier gemaakt. Helaas niet zoveel in onze tuin, maar bij Jamberoo was het een waar paradijsje. Helaas nog niet op de website gezet.
    gr Henriette

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne