donderdag 4 februari 2010

Is poeder waspoeder?

Ik liep deze week rond in onze lokale supermarkt,op zoek naar wasmiddel.
Al jaren gebruik ik vloeibaar wasmiddel voor een 'front-loader', al niet zo makkelijk te vinden, maar toch verkrijgbaar. (de meeste Australische -en Amerikaanse- wasmachines zijn immers top-loaders, die water uit de warm-water-kraan gebruiken en heel veel water).
Dus. Ik heb een plastic fles wasmiddel, die ik telkens opnieuw vul met wasmiddel uit een hervul-zak. Ik ben daar heel gelukkig mee. Het wast en ik heb vrij weinig afval.
Deze week echter: geen vloeibaar wasmiddel meer! Alles wat er in de rekken stond was wasPOEDER. In kartonnen dozen. Geen refill-zakken meer, maar ook geen plastic flessen. Terug naar poeder dus.

Hoe zit dat in Europa? Gaat iedereen terug naar poeder? En is dit nu beter of slechter voor het milieu? En wat met het afval? Karton recycleren wij, dus afvalsgewijs is het wel beter dan de refill-zak.

2 opmerkingen:

  1. wij wassen met vloeibaar middel, en niet zomaar een middeltje, maar
    http://www.rabattissimo.ch/produkt.cfm?key=34749

    ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej Anne,
    Ik gebruik het Front Loader Laudry Powder van Ecostore. Ecologisch verantwoord, in een kartonnen doos, erg geconcentreerd dus je hebt maar een klein schepje nodig en onze kleren worden er nog proper van ook. Te koop bij Woolworths. Meer info op www.ecostore.co.nz

    Nele in Toowoomba

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne