maandag 8 februari 2010

Op 't werk

Voila, ik zit hier op 't werk. 't Is nu 2u 's middags en ik hou mezelf bezig (zoals jullie zien). Hier is eigenlijk wel wat werk te doen: toen ik hier aankwam, bleek de papierberg heel hoog te zijn en vooral niet georganiseerd. Er is maar 1 simpele spreadsheet voor de boekhouding en de rest is volgens de baas 'niet belangrijk'. Niemand houdt statistieken bij, de dagelijkse rekeningen worden betaald maar niet bijgehouden en dat is het. Akkoord, we zijn maar met 4 en er is niet veel papierwerk, maar toch. Ik wil graag alles op orde zetten en er wat organisatie in brengen, maar telkens ik iets vraag, worden mijn vragen afgewimpeld en vinden ze het allemaal niet belangrijk. Zo is er beneden een enorm pakhuis, dat vol staat met It-materiaal. Een stocklijst bestaat niet, dus ik stel voor om..., maar nee, dat is niet nodig, wat ze weten wat er staat. Ja hallloooo, dat kan dus gewoon niet. Ik moet dus de 4 telefoons opnemen die er binnenkomen, de twee TNT-verzendingen per dag regelen en voor de rest doe ik alsof. Ok, ik heb mijn eigen boekhoudsysteem opgesteld nu, en dat houdt mij voorlopig wat bezig, maar binnenkort... Ik kan me wel wat amuseren, maar veel uitdaging zit daar niet in, natuurlijk. En OK, ze zijn hier vriendelijk en flexibel, en 't is dichtbij en ze doen niet moeilijk en alles kan en alles mag. Maar hoe kan ik die mannen hier in godsnaam duidelijk maken dat het hier een warboelke is, dat nodig opgeruimd moet worden, zonder dat ik hun 5-jarig gelukkig systeem in de war breng? Aan de andere kant: waarvoor ben ik dan aangenomen???

Vreemd, vreemd!

1 opmerking:

  1. Oeps, moeilijk, je weet zeker dat het er beter van wordt, enige reorganisatie, maar ze lijken er nog niet echt klaar voor. Waarom is de vorige kracht weggegaan, of ben je de eerste? Misschien moet je eens een soort werkoverlegje gaan organiseren? Heb je geen evaluatie na je proeftijd of zoiets? Sterkte ermee. Je komt in elk geval aan je blog toen:)

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne