donderdag 24 juli 2008

Rune's verslag over haar kamp

Mijn uitstappen waren heel erg leuk, hier is hoe het ging:

Ik ben maandag morgen aan gekomen in het school en daar stonden twee eerste klasse bussen te wachten om ons op te pikken 1 dubbel dekker en 1 gewone.
Ik mocht op de dubbel dekker bus. super leuk want ik word bus ziek en daarom mocht ik helemaal vanvoor!!!
Dan was het twee uur rijden tot Sublime Point (onze picknick stop) en dan was het nog eens twee uur en een half rijden tot Berry!
Toen we aan kwamen (een hele opluchting voor iemand die ziek wordt in de bus) mochten we al direct met ons eerste activiteit beginnen (kanoën) echt leuk hoor! Gelukkig zijn we niet omgekanteld want we zaten met 3 in een kano en ik zat met 1 jongen en mijn tweede beste vriendin Jessica. Daarna moesten we onze koffers uitpakken en naar de eet zaal gaan om te eten. Daarna was het tijd om even te buiten spelen en te doen wat je wou en daarna mochten we in onze kamers nog wat brieven schrijven of in onze dagboek schrijven of je weet wel wat rustigs doen...
De volgende morgen moesten we om zeven uur op staan en moesten we direct naar de badkamer ons gezicht met een washandje verfrissen en dan moesten de medicijn kinderen naar beneden voor hun medicijn, de rest mocht nog wat wakker worden! Dan ook wij naar de eetzaal voor ontbijt (spek met eieren). MmMmMm!!!!!
Dan onze voormiddag activiteit: the mega schommel die zag er zo uit:

(Foto volgt nog)

Dan terug naar de eetzaal voor middageten: een ' wrap '.
Wel niet slecht...pikant!
We hadden bij elke activiteit een emmer fruit mee dus honger hadden we nooit!
dan onze namiddag activiteit: het touw parcour, er was wel erg veel wind maar het ging wel...met moeite!
Er was gelukkig niemand afgevallen maar wel een paar kindjes er vroeger afgegaan van de schrik!
Dan terug naar de eetzaal voor avond eten...groentjes met vis. Lekker zeg!
Dan naar boven, onze tanden poetsen en nog vijf minuutjes lezen of wat dan ook en dan lichtjes uit!
Dat was het dan voor dinsdag...
Woensdag morgen kwam 1 van de juffen ons wakker maken om 7:00.
Iedereen in mijn kamertje sliep nog behalve ik.
We moesten opstaan onze gezichtjes gaan wassen en de kindjes die medicijn moesten nemen moesten dan al naar beneden de rest mocht hun nog wat wakker laten worden door wat in de badkamers met water te spelen.
(maar als je smoste moest je het zelf weer opkuisen anders geen ontbijt!)
Iedereen zei dat de leiders daar streng waren maar dat vond ik helemaal niet hoor!
(integendeel, ze waren zelfs liever!) Dan na het ontbijt was het het voormiddag activiteit: muur klimmen. Dat was erg leuk maar ik ben niet helemaal tot de top kunnen klimmen want het waren stukken echte baksteen in de plaats van die plastieken handvatjes. Daarna was het weeral middag, de dagen vlogen daar echt voorbij! Ze gingen zoals een sneltrein! Na het middageten (een broodje) ons namiddag activiteit: vloten bouwen! echt leuk!!!! Der was ook iets heel grappig gebeurd! Er was een vlot dat hete: The_Crap_Machine (het rot machine) en dat dreef, en dan was er de: super_cool_delited_machine (het_super_coole_deluxe_machine) en dat zonk. Dat was echt heel grappig! Ik en mijn vriendinnen lagen plat van het lachen! Dan moesten we terug naar de eetzaal voor ons avondeten (boontjes met vlees) daarna onze tanden gaan poetsen een doushe nemen en naar bed! De volgende morgen werden we wakker gemaakt door de strengste juf...
(ik dacht al in mijn eigen amai dit wordt niet mijne beste dag!) Dan naar beneden die kinderen die medicein moesten hebben en de rest mocht vandaag niet met water spelen, vraag mij niet waarom want ik weet het niet! Wij moesten een stoel pakken en wachten tot de kok klaar was met het eten. Echt niet leuk, kei saai, stom, en we moesten nog stil zijn ook! Dan nadat we eindelijk hadden gegeten (hashbrowns met een toastje) en hashbrowns zijn dan een soort aardappel he, mochten we een parcour doen met alle groepen in plaats van onze dag-groepen en dat was dan ook kei stom, zoals ik al zei het was echt een rot dag, en dan was iedereen kei hongerig ook! Dan eindelijk ons middag eten, een rode-kool slaatje, ik had nadat ik dat had gezien al lang geen honger meer---(bah!!!!!!) en dan heb ik maar een droge boterham gevraagd! Dan ons namiddag activiteit: koken op een vuurtje, we hadden brood gemaakt, wel lekker-----(heeeeeeeel lekker dus...!!!) En daarna moesten we terug naar de gebouwen en naar de eet zaal voor avond eten. Dan naar de hal voor een fuif, want donderdag was het fuif dag hadden de juffen gezegd. maar of dat het een echte fuif was weet ik niet zo zeker. het was meer dansles! Een van de leiders was ons dansjes aan het leren! Ik noem dat echt GEEN fuif hoor! Dan was het naar bed nog een minuutje om onze tanden te gaan poetsen en dan moesten de lichten al uit, het was dan ook wel al 11 uur! De volgende morgen was het de laatste morgen, jammer, dacht ik in mijn eigen! De dagen vlogen echt voorbij. Ikke direct naar de eetzaal met mijn vriendinnen want we waren echt benieuwd naar wat het eten voor de laatste dag zou zijn en raad eens... Restjes!!!!! Bah!!! Wij (ik en mijn klasmaatjes) vonden dat wel helemaal niet leuk hoor! Ik bedoel voor de laatste dag eet je toch geen restjes je eet toch iets lekkers de laatste dag, niet?! Dan om elf uur vertrekkte de bus al dus iedereen kei hard haasten naar de laatste activiteit en bij ons was dat boogschieten! Dat was mijn allerliefste activiteit! Maar dan was er daar echt iets niet leuk gebeurd! Ik had in het midden van het midden in een wedstrijd op het bord geschoten maar mijn pijl was er terug uit gevallen dus zei de leider dat het niet telde! Dat was echt niet eerlijk! Dan moesten we ons haasten met onze valiezen naar de bus en op de bus springen we waren terug naar Sublime Point gereden om daar ons middageten te hebben (een broodje) dan terug naar het school eens dat we daar waren was het rond 4 uur. Ik was heel blij om terug thuis te zijn! En dat was het Berry kamp dan! Het was het leukste kamp dat ik ooit naartoe ben geweest tot nu toe! Dus ja...

Rune

2 opmerkingen:

  1. Proficiat Luna & Rune! Jullie hebben alle 2 het schrijverstalent van jullie mama geërfd. Knap geschreven teksten.

    Zo te zien hebben jullie een hele fijne tijd in Australië. Nog heel veel plezier gewenst!

    groetjes,
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rune,
    Knap geschreven!!! Wel spijtig van dat boogschieten. Als je in de roos schiet dan verdien je dat zeker en vast!Het is al een hele kunst om dat te kunnen !!!!
    Leuk dat je toch véél plezier aan je kamp hebt gehad!
    veeeeeeeeeeeele groetjes

    Chantale&Eric
    Lore en Giel

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne