woensdag 16 juli 2008

WYD08: condooms!

Oef, er mogen terug condooms uitgedeeld worden!

Ongelooflijk, maar waar: er waren de vorige weken speciale wetten ingevoerd hier in Sydney, zodat mensen die protesteerden tegen de Paus en zijn Goddelijke Uitspraken, tot 5000 dollar boete zouden moeten betalen, indien ze de pelgrims zouden 'ambeteren' met hun protest. De 'annoyance'-wet werd gelukkig gisteren door een rechter teniet gedaan. Maar de politie heeft nog steeds het recht om mensen van de straat te plukken, die volgens hen 'vervelend zijn tegen de pelgrims'. Meteen na de uitspraak werden er terug naar hartelust condooms verspreid op straat.

Straffe toeren allemaal, vind ik. Net zoals die half miljoen mensen die zoveel geld betalen voor een ticket, hun ecologische voetstap enorm vergroten, kostbare vakantie verspelen en een stad innemen voor HEM... En ik heb hier een beschrijving gezien van het meubilair dat Mijnheer eiste om op te zitten. Zijn Stoel bijvoorbeeld, bestaat uit verschillende soorten regenwoud-hout uit alle delen van Australie, speciaal gemaakt voor deze gelegenheid. Eigenlijk ben ik benieuwd wat daar volgende week mee gaat gebeuren...
Als het nu toch allemaal voor een GOED doel was...

1 opmerking:

  1. Wow, het verbaast me dat ze in Australie zo gek doen rondom godsdienst. Ik dacht dat dat alleen hier in Ierland het geval was!
    Misschien is het gewoon de Engelstalige wereld?

    Geef mij maar 'secular Europe!'

    Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne