dinsdag 8 april 2008

Inzinkinkje

Gisterenavond was het zover: de eerste tekenen van herfstdepressie piepten om de hoek.
Het was 18u en donker, het regende en ik hoorde de auto's over de natte straat rijden. Op slag kreeg ik kou en wilde ik niets liever dan in mijn bed kruipen...
Maar de huisgenoten moesten voedsel krijgen en de kleine huisgenoten moesten ook nog lezen en op tijd in bed geraken...

Vandaag beter. Ik zal mij mentaal voorbereiden op den donker. (Hoewel het niet simpel zal zijn, want vandaag gaat Senne voetballen van 15u45 tot 17u en Luna van 17u15 tot 18u30 en dan moeten de meisjes vlug vlug eten en bij de scouts zijn om 19u. En dat allemaal met de fiets en in de regen... voor mij ne Whiskey, ajb!)

Daarbij moeten we stilaan beslissen of we richting Zuiden of Noorden gaan tijdens de komende kampeervakantie. Sowieso zal het frisjes zijn 's morgens en 's avonds, maar 300 km naar beneden rijden of 300 km naar boven, 't zal toch wel enig verschil maken, niet? Ik ben er nog niet uit (naar het schijnt is Canberra zo mooi in de herfst), maar ik ken mezelf en de combinatie van ondergetekende en kou is geen geslaagd huwelijk. Het zal ongetwijfeld menig gezeur opleveren (en niet alleen van mij, ook van de kinderen, die hebben Filip zijn thermostaat niet geërfd). Misschien moeten we dat toch maar vermijden...

6 opmerkingen:

  1. Ga voor het noorden. Het scheelt echt (wij zijn vorige winter in Byron Bay geweest, fijne temperaturen hoor). Canberra is mooi, maar 's nachts is het ijskoud! Ga noord, zodra je de Central Coast voorbij bent wordt het rustig en mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En kan je de 2 niet doen? Een weekendje (week?) Noorden en dan een weekendje/week Zuiden?

    Troost je, hier in België, komt de lente maar niet op gang ... het blijft koud

    zonnige knuffels,
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  3. BTW, de natuur en dus ook foto's zijn nooit afgezaagd ... het is gewoon prachtig!

    kusjes,
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooral als je gaat kamperen, dan vooral voor het Noorden kiezen. Jij met je herfstdepressie, anders wordt het nog ruzie ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GA NAAR DE ZONNEBANK!

    For what it's worth, bij ons vroor het deze morgen, en gisteren lag er sneeuw. De kinderen zijn deze morgen met fleece, muts, handschoenen en bij-wijze-van-spreken met moonboots de deur uitgegeaan. Lente?

    Michel jr.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan echt wel met je meevoelen. Ik woon in Ierland, en de winters hier zijn altijd grijs, nat en verschrikkelijk deprimerend. Wij trekken dan ook altijd naar de zon in December, ik raad je aan van dat ook te doen!
    Groetjes vanuit Ierland, waar de lente maar niet wil doorbreken!

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne