vrijdag 11 april 2008

Nog meer vervlogen tijden

Gisterenavond had ik in de stad afgesproken met -hou je vast- mijn jeugdvriendin Laetitia, die bij mij in de straat woonde in België en waar ik heel vaak mee speelde, zo'n 30 jaar geleden (!). Toen zijn zij verhuisd en was het contact wat verloren gegaan. Ik hoorde af en toe nog wel wat vliegen over haar leven, maar contact hadden we niet meer. Tot ik enkele weken geleden haar email adres kreeg en haar een berichtje stuurde. Zij woont in Nieuw-Zeeland (dat wist ik dus, maar ik kon haar niet vinden, omdat ze na haar huwelijk de naam van haar man kreeg) en heeft een eigen bedrijf en een kantoor in NZ en Sydney. Blijkbaar komt ze dus een week per maand naar hier om zaken te doen. Man, man, dat was leuk gisteren! We pikten de draad gewoon weer op en vertelden wat over ons leven. Zij, een succesvolle zakenvrouw met twee kindjes, ik een thuisblijvende mama met 3 klein mannen. 2 extremen, heel andere levens en toch zoveel herkenbaars. En alle twee hebben we moeite met de juiste combinatie werken-gezin te vinden...
Het was echt super gezellig en we hebben goed gelachen, doen we zeker nog. En nu hebben we ook een fijn Nieuw-Zeelands adres om naartoe te trekken als we die richting uitgaan :-)
Daarvoor moet een mens in Sydney moet gaan wonen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne