woensdag 28 mei 2008

's Morgens

Is dat alleen bij (mijn) jongen(s) of komt het ook bij meisjes voor ('s morgens niet bij die van mij):
Tijd zat tijdens een schooldag-ochtend.

Kijk:
Voor mama opstaan: computeren of TV. Tijd is afhankelijk van het uur van opstaan van de jongen.
Als mama er is, dus eerst onder zachte, nadien onder iets hardere dwang:
Eten voor 3 (duurt dus ook 3 keer zo lang): een half uur.
Uniform aandoen: waarom en vooral : hoe is dat weer? 13 minuten.
Tanden poetsen (als we pech hebben moet de spiegel net dan gepoetst worden): 6 minuten.
Boekentas zoeken: 3 minuten.
Boterhammen in de boekentas stoppen: 4 minuten.
Drinkbus zoeken: 3 minuten.
Hoed zoeken: 3 minuten.
Schoenen zoeken en aandoen: 7 minuten.
Trui zoeken en aandoen: 4 minuten.
Oei, ik moest nog iets meenemen vandaag: 3 minuten.
Dag mama, I love you en 37 kusjes: 7 minuten.
En dan te laat.

Mama intussen zot.

P.S. Mama zet/legt alles klaar en maakt de boterhammen.
Alle schoolspullen hebben een vaste plaats.
De tijden verlengen of verkorten al naargelang het uur van opstaan.
Het resultaat blijft meestal hetzelfde.

3 opmerkingen:

  1. Amai, dit lijkt me een 'mooie' blik in de toekomst. Die van ons wordt er volgende maand vier, maar vertoont al serieuze gelijkenissen. Zou in pyjama naar school gaan als hij mocht, moet altijd nog even iets doen of nemen als het tijd is om te vertrekken en zorgt er regelmatig voor dat ik dan maar snel zijn schoenen aandoe, kwestie van er vanaf te zijn.
    Dochterlief (21 maanden) blijkt helaas dezelfde trekjes te vertonen...

    Nele in Toowoomba

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Anne,

    Nog eens blij met de gedeelde smart van een lotgenote hier zo vlakbij. Ik had vanmorgen ook weeral prijs. Niet moeilijk: is elke dag hetzelfde scenario en voordat ik met 3 kinderen in de auto zit, heb ik een ware zenuwinzinking. "Niet drukmaken," zegt Jan...
    Het beste voor morgenvroeg!
    inn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leg ze de avond ervoor te slapen met een volle maag (-30'/3), les hun dorst (-3') en doe hun boekentas aan (-3' en -4'), aangekleed -13', met hoed -3', schoenen -7' en zeg dat ze geen pull nodig hebben -4', en zeg dat er vandaag niets mee te nemen is -3'. Verhoog het aantal kusjes van 37 tot 111 +14. Zo bouw je een voorsprong uit van 26 minuten. Iets blijft me ook bij dat we indertijd de 'Van Beylen's' een half uurjke vroeger uitnodigden, zodat we allemaal op tijd waren...;-).

    Michel jr.

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne