donderdag 2 augustus 2007

Nu al

De meisjes hadden eergisteren een afspraak bij de tandarts, voor controle.
Rune was eerst.
Ik weet nog dat ik met haar naar de tandarts ging in de USA, ze was toen een jaar of drie en dat die zei: 'mevrouw, bereid u voor op een lange weg met haar, ze heeft geen plaats in haar mooie mondje voor al die grote tanden die nog gaan komen'.
Wel, we zijn vertrokken. Deze tandarts heeft ons meteen doorverwezen naar de orthodontist. Rune's tanden groeiden volgens mij gewoon traag (haar eerste tandje kwam pas als ze 1 jaar was!), maar dat was een vergissing: vermits er geen plaats is, groeien er zelfs twee tanden boven elkaar. Er moet dus dringend iets gedaan worden. Rune kauwt ook altijd op een vreemde manier en wij maar zeggen: 'Rune, eet goed!'. Ocharme het kind, ze kan er niets aan doen, het is gewoon omdat haar gebit niet goed in elkaar zit... We zijn dus nu al vetrokken, met hoop op een beregoed resultaat binnen een jaar of 4!

Toen was Luna aan de beurt.
Die mag mee naar de orthodontist. Ook zij heeft een volledige verkeerde beet omdat haar definitieve tanden niet juist groeien. En omdat er ook bij haar absoluut niet genoeg plaats is voor al die grote monstertanden. Dus ook voor Luna: nu al.

Senne mag nog even wachten, die heeft zijn definitieve kiezen nog niet. Maar ook hem staat hetzelfde lot te wachten.
Dan schrijf ik binnen een jaartje: 'Nu al (2)'.

1 opmerking:

  1. Dat wordt dan nog een lange (en dure) weg te gaan ben ik bang. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne