maandag 20 augustus 2007

Regen, regen

Het is hier al 2 dagen behoorlijk hard aan het regenen. Het was al even geleden, maar eenmaal het begint, gaat het goed door. De garage staat alweer een beetje onder water en het zwembad is weer tot de rand gevuld.

Dit weekend stond dan ook weer geheel in het teken van 'de afwerking'. Hier staan nog altijd een aantal kaders en muurornamenten tegen de muur op de grond en stilaan krijg ik er de 'seskes' van.
Het probleem is dat we hier eigenlijk geen nagels in de muren mogen slaan en we dus op zoek moeten naar de gepaste 'tijdelijke plakhaak'. Die worden hier heel veel gebruikt: je kleeft ze tegen de muur, hangt er iets aan en als je terug verhuist, trek je alles er gewoon weer af en is de muur in zijn oorspronkelijke staat hersteld. Handig, maar die dingen zijn niet heel sterk. En uiteraard, hoe hoger het gewicht, hoe groter de haak. Dus staat hier beneden een weegschaal. Om de kaders te wegen. Zeer vermoeiend proces!

Dit weekend is Senne ook naar een feestje geweest, in een slotcar-ding. Ik wist echt niet wat dat was, ik dacht dat ze allemaal zouden gaan racen in kleine autootjes of zo. Het duurde anderhalf uur en je moest 20 minuten rijden om er heen te gaan. Reken zelf maar uit: tijdverlies voor de mama's!!! Bleek het een soort hal te zijn waar een enorme racebaan staat met kleine afstands-bedien-autootjes en het is gewoon om het rapst.


Wat die klein mannen van 5-6 jaar eraan gehad hebben, is me een raadsel. Senne heeft vooral genoten (en wij ook) van de 100 knikkers die hij achteraf heeft gekregen. (En toch nog altijd beter dan die kilo's snoep die ze normaal krijgen).

Het heeft ons de rest van het weekend gekost, maar ik ben er heel blij mee:
De stikmachine van mijn zus, die al jaren niet goed meer werkte, is in oorspronkelijke staat hersteld door mijn in-huis-mechanicien/hersteller. Het was een slopend proces van milimeterwerk en testen, maar het is gelukt! Ik kan eindelijk de gordijnen voor de WC afzomen!

En nu ga ik even naar de mall in Gordon, daar ben ik nog niet geweest. Ik ga met de bus, te voet is te nat en te ver.

1 opmerking:

  1. Maar dat was mijn stikmachine vroeger. Het staat er rechts nog op ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne