vrijdag 17 augustus 2007

Stress!!!!

Gisteren moest Rune naar de tandarts. Er moest een tand gevuld en 1 getrokken worden. Dus wij terug naar onze vriendin, de 'general-anesthetic-pedeatric-tandarts'. Gelukkig is Rune bijna 10 en had ze het deze keer niet voorgesteld. Voor ons was een klein meisje, ik schat een jaar of 6, op consultatie en ik hoorde de tandarts tegen de mama zeggen: 'algemene verdoving voor een tand trekken en 1 te vullen!' Ik heb maar gezwegen tegen de mama.

Toen was Rune aan de beurt. Die was niet erg op haar gemak, was zenuwachtig en stelde hopen vragen, naar mijn bescheiden mening, heel normaal. In mijn ogen moet een speciaal opgeleide tandarts dan het kind geruststellen, uitleg geven en misschien een grapje maken. Maar nee, de tandarts werd er heel nerveus van. En het ging van kwaad naar erger. Op een bepaald moment, toen ze net een prikje had gegeven en Rune even reageerde met een geluidje (geen tranen of zo), werd ze zelfs boos en zei dat Rune dringend moest kalmeren en dat ze 'een fuss about nothing' maakte. Anders kon ze niet verder doen met de behandeling en ging het nog uren duren! (Ik zag ze overigens heel de tijd op haar horloge kijken. De volgende patiënt kwam er waarschijnlijk aan.) Uiteindelijk verliep alles naar wens, had Rune zich gedragen als een fantastische patiënt, heb ik gezwegen omdat het anders helemaal fout zou gelopen zijn en hebben we 400 dollar betaald.

Maar ik heb wel een besluit genomen: Luna heeft nog 2 afspraken staan, Rune nog 1, maar dan is het voorbij, over, gedaan, finished! Ik zoek een andere tandarts! Bij dat stress-konijn ga ik niet meer! De vrouw is, hoe vriendelijk en lief ze thuis ook mag zijn, absoluut niet geschikt om kinder-tandarts te zijn!
En waarschijnlijk zijn er honderd mensen die haar een hemels geschenk vinden.
WEL, IK NIET!

4 opmerkingen:

  1. Nou ja zeg, wat een tuttebel! Knap dat Rune zo rustig is gebleven bij iemand die zo weinig geruststellend is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er moeten toch nog tandartsen te
    vinden zijn in Sydney who do not
    make a fuss als een kind vragen stelt of wat opschrikt bij een prikje.Als ze zelfs tegen dat laatste niet kan,zeg haar dan dat je schoonvader who is a chemist
    aanraadt van de plaats waar ze het prikje gaat geven,eerst wat af te koelen en zeg aan Ruuntje dat opa vindt dat ze dat flink gedaan heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hi ik heb echt een aanrader van een tandarts Steven Iredale ph: 9449 6344. Judith was panisch voor de tandarts, moest een paar weken geleden een tand trekken en ging er zonder problemen heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'k Zal ekkik die madame haren wijsheidstand is gaan trekke. We zullen zien wie 't hardst kaïiet...

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne