vrijdag 21 september 2007

Een mooi voorbeeld

... Van soep met ballekes.
Gisteren moest Rune om 16u15 bij de dokter zijn (in het medisch centrum in de mall hier vlakbij) voor een check-up van een ingegroeide teennagel/witteen/ontsteking. (Alles in orde trouwens).
Het regent en we halen nog net de bus. 4,7 dollar voor ons vieren (lijkt nu niet relevant, maar wacht maar...). We komen aan, mooi op tijd, bezoeken de dokter en gaan weer buiten. We gaan naar de Woolie (Woolworths) om eten te kopen en melk enz., maar niet teveel, want we zijn met de bus! Onderweg komen we voorbij de kapper. Ik besluit dat mijn kapsel aan een revival toe is en stap binnen voor een afspraak. Op dat moment besluiten de meisjes dat hun kapsel ook aan een update toe is. Een kwartier later mogen ze komen. Het is 16u45. Dat kan nog net, dan zijn we op tijd thuis om te eten en naar de scouts te fietsen, dat om 18u30 begint. Stipt 15 minuten later mag Luna binnen. Rune moet wachten. Hier heb ik niet op gerekend. De bus komt om 8 minuten na het uur en 8 minuten na het half uur, dus mijn tijd is beperkt... Maar ik ben het geduld zelve en na twintig minuutjes is het aan Rune's beurt. Maar die wilt haar haar eerst gewassen. Heb ik ook niet op gerekend. Maar geen nood, ik ben nog steeds geduldig.
Ik bedenk dat de bus voorbij de scouts komt, 2 keer zelfs, want even voorbij de lokalen maakt de bus een U-turn en komt dezelfde weg weer terug). Dus kan ik de kids afzetten en dan zelf met de bus weer verder naar huis. (Kan u nog volgen???) We stappen uiteindelijk op bus 195 om 8 na 6. We hebben 7 zakken bij en moeten 7,8 dollar betalen. Ik vraag hoe het komt dat de tarieven ALTIJD anders zijn, bij elke rit. De man herpakt zich en rekent uiteindelijk alleen een volwassene-ticket aan. Ik protesteer niet maar bedenk me wel dat ik het echt eens moet uitzoeken. Onderweg zegt de chauffeur opeens dat we op de verkeerde bus zitten, dat deze bus niet voorbij ons huis komt en dat ik bus 196 moet nemen daarvoor (er komt helemaal geen 196 voorbij ons huis!!!) . Ik denk 'hij weet er niets van' en zwijg. Intussen volgt hij toch het juiste traject, voorbij de scouts, maar ik laat het hele idee van kinderen afzetten maar varen. Stel dat er iets misloopt en ik in de regen, met 7 zakken en 3 kinderen op 1,5 km van huis zit... De chauffeur probeert er mij nog eens van te overtuigen dat we verkeerd zijn, maar is uiteindelijk toch zo vriendelijk zijn traject aan te passen en ons voor de deur af te zetten. Het is 18u30. We springen allemaal op de fiets, met onze fluo vestjes aan en beginnen ons tochtje naar de scouts. Het regent. Na 8 minuten komen we aan ... en is de deur gesloten.
Gelukkig kan ik heel goed binnensmonds vloeken...
Om 18u50 zijn we weer thuis. Nat, hongerig en teleurgesteld, wegens geen scouts. Maar wel met mooi geknipt haar.
En ik die dacht dat het een saaie dag ging worden...

2 opmerkingen:

  1. Ik vraag mij af of de Nederlandse lezers de Vlaamse uitdrukking 'soep met ballekes' gaan begrijpen. Is lang geleden dat ik ze nog had gehoord. Schitterend! Wat spreken wij toch een sappig taaltje, niet? :-)))

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke dag toch;-) En inderdaad het is best wel eens leuk om het vlaams terug te lezen;-) Leuvens;-) hihi

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne