dinsdag 11 september 2007

Terug legaal

Bleek dat we toch een Australisch rijbewijs moesten hebben om legaal rond te rijden.

Anders dan in de USA, moesten we geen testen afleggen.
Maar ons Belgisch rijbewijs moest wel eerst vertaald worden. Daarvoor moest ik naar de stad, naar een speciaal bureau dat officiële papieren vertaalt.
Administratie is toch altijd een gedoe. Want natuurlijk, er was een probleem: je moet namelijk kunnen bewijzen dat je in Australië woont. Dat kan door een huurovereenkomst te tonen of een rekening op jouw naam van elektriciteit, telefoon of zo. Maar vermits onze relocation agent alles heeft geregeld voor ons en alles op Filips naam heeft gezet, kon ik niets voorleggen. Daarom moest Filip voor mij tekenen. (Wat mij overigens eventjes een ambetant gevoel gaf, want Filip moest optreden als mijn voogd ;-))
Maar voor hij kon tekenen, moest hij een rijbewijs hebben!
Dus eerst heel de procedure voor Filip doorlopen (met oogtest, dat moest wel) en dan pas voor mij... Alles samen toch een uur of twee aan het loket!
Dus, voor alle dames en heren die deze richting uitkomen: zorg dat jouw naam op officiële papieren staat!
Maar goed, het is binnen.


En we krijgen al een leuke verzameling!

1 opmerking:

  1. raar. Als je geen permanent visa hebt, heb je volgens RTA geen Australisch rijbewijs nodig. Ik ga ervan uit dat je nog geen permanent visum hebt natuurlijk. Wij leven hier op een temp. bussines 457 visa en zolang we niet opteren voor een permanent visa zijn we niet onderhevig aan de "Demerit points".

    grtz
    Peter
    Petershirley@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne