dinsdag 11 september 2007

Evy, Evy!

Net terug van les 5 van Start-to-run. Nog even napuffen, hoewel het duidelijk vlotter begint te gaan. De wandelingen van het voorbije weekend zijn ook een goede conditie-boost geweest.
Intussen lopen hier in St. Ives al drie dames rond terwijl ze naar Evy luisteren en ook Hilde in Adelaide luistert naar haar onder het lopen. Misschien zou het leuk zijn eens te onderzoeken in welke uithoeken van de wereld 'ons Evy' al lopers coacht?
Ik probeer het nog even vol te houden, ik vind het echt wel leuk en tot nu toe heb ik geen last van zere knieën of pijnlijke voeten. Wat ons Evy natuurlijk niet weet, is dat het hier serieus bergop-bergaf gaat. En als ze na twee minuten lopen 'hou nog even vol' zegt, midden op een bergop, dan denk ik wel eens: 'kom maar af en doe het zelf!!!' Gelukkig hoort ze mij niet...

Ik moet wel proberen om mijn lessen te volgen tijdens de schooluren. Het is namelijk zo dat ik mij tegenwoordig een dolfijnen-mama voel. Weet je wel, die dolfijnenbaby's 'kleven' ook aan hun mama.


Telkens ik een stap buitenshuis zet, zelfs gewoon maar de tuin in, heb ik drie kinderen rond mij cirkelen. En ik kan je verzekeren, ze gaan niet verder van mij weg dan een metertje. Eigenlijk zou ik ervan moeten genieten, want het zal niet blijven duren, maar soms is het echt niet leuk.
En lopen met Evy in je oren, twee meisjes die al lopend tetteren (die zijn echt niet moe te krijgen!) en een zoon die op zijn klein fietske de heuvels van St. Ives op moet fietsen, is een onmogelijke combinatie! Voor de weekend-lessen moest ik dus een andere oplossing zoeken. De twee meisjes kregen dezelfde les op hun MP3, dus het getetter is daarmee al verdwenen (nu dansen ze op straat, maar dat is minder erg!) en Senne gaat fietsen met Filip, op de slipstream. Dan hebben ze allebei beweging. Voilà, dat heeft moeder de vrouw weer geweldig opgelost, nietwaar?

En om helemaal te zorgen dat onze conditie een beetje beter wordt, hebben we nog een Elliptical Strider-iets gekocht, een kruising tussen een fiets en een loopband. Beter voor de knieën dan lopen, leuk om te doen met een muziekje op de achtergrond, en serieus vermoeiend! Het fitness-verhaal van een paar maanden geleden bleek een serieuze financiële aderlating te zijn, dat was vlug afgevoerd. Maar dit is een geweldig alternatief.
In december zijn we klaar voor een marathon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne