vrijdag 2 november 2007

Man, man, man

Alles is bij mij tegenwoordig ongeveer tien jaar geleden, raar. Maar zolang was het dus weer eens geleden dat ik zo ziek was. Ik was zwanger van Rune toen ik een serieuze 'hoestvalling' (Bronchitis) had en in bed stak. Nu had ik griep. Echte griep, met alles erop en eraan. En nee, ik ben niet naar de dokter geweest, want griep is een virale ziekte en hier geven ze ALTIJD antibiotica en dat helpt toch niet bij virale ziektes en ik ben daar toch ook tegen. Voilà. Gewoon uitzieken, veel slapen, af en toe een pijnstillerke en een grote doos Kleenex. En wat hebben we geleerd?
1. Ziek zijn doet zeer, vooral griep
2. Ziek zijn is niet gezond, niet voor lijf en leden maar ook niet voor de geest, want een mens wil wel, maar kan niet
3. Een zieke moeder zijn is niet ideaal, zeker niet als het gewone schooldagen zijn en uwe man 2 dagen in Melbourne is en het daarenboven nog eens Halloween-avond is en de kinderen heel graag verkleed/geschminkt willen zijn en willen gaan Trick-or-treat-en
4. Een zieke moeder zijn is niet ideaal, want een moeder mag en kan niet ziek zijn, die moet altijd klaar staan, lopen en doen. Bijgevolg slaapt een zieke moeder niet echt, die luistert altijd met een half (ziek) oor naar wat de kinderen uitspoken
5. Tijdens dagen als deze verlang je hevig naar naaste familie en vrienden
6. Rune en Luna hebben soms geweldig geholpen (boterhammekes smeren, ontbijt klaarzetten, ...)
7. Het huishouden valt volledig stil, eten maken is er teveel aan, opruimen is voor later en wassen, wat is dat? En op dat moment zal het je worst wezen, maar nu...
8. Delivery-pizza, Canteen en Mc Donalds zijn soms godsgeschenken
9. Alle drie hebben ze af en toe toch geprofiteerd van hun zieke moeder :-)
10. Zware teleurstelling vanmorgen, omdat ik terug genezen ben... 'Mama, ben je genezen? Ja? Ooohhh... ' De koekenkast wordt immers weer bewaakt en het snoepen ligt weer aan banden
11. Volgend jaar een griep-vaccin voor deze moeder!

2 opmerkingen:

  1. Beste Anne,

    Wij zijn blij te horen en te lezen
    dat je terug de oude bent.Hoe ziek je kunt zijn van de griep weten wij
    wel en daarom heb ik(opa) mij al vele jaren laten inenten:aan te bevelen.Sterkte en moed bij het hernemen van de dagelijkse taken
    groetjes
    Opa on Mamy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar nu niet te hard van stapel lopen hé!;-) Doehet maar rustig aan;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne