vrijdag 16 november 2007

Oranje

Ik was in de week nog eens met de Nederlandse blogdames aan het koffiekletsen. Met Henriette erbij deze keer, zonder Wikke jammer genoeg en Marike was er nu ook bij. 't Is altijd heel leuk en gezellig en er wordt een goeie beet gelachen. En toch voel ik mij als Vlaming een vreemde eend in de bijt. Dat is ons lot als Vlaming, peins ik. Wij zijn soms te bescheiden. Straf he? En ik zou bij God niet weten waarom, want er is absoluut geen reden voor. Want we spreken allemaal Nederlands en we bloggen allemaal en we hebben allemaal kinderen en we wonen allemaal in Sydney. Dus echt genoeg om over te babbelen. En het zijn mijn 'soort' dames, ze mogen allemaal in mijn clubke van toffe straffe madammen. En toch. Stom he? En voor de dames: niets persoonlijks hoor, gewoon een stom gevoel van mij! Gaat wel over.
En nog iets: we hadden het over bloggen en het feit dat zo weinig mensen reageren op onze berichten. Wel, we vinden het allemaal NIET LEUK! Voilà.

6 opmerkingen:

  1. Ha Anne, nou je mag ook direct in mijn "club"!! Ik vond het heel gezellig en ik hoop je nog vaak te zien. Volgende keer blogkoffie bij mij? Groet, Marike (and by the way, ik vind het heerlijk om weer even Vlaams te horen. Ik heb een poos in Brussel gewoond, en als Nederlandse daar.... voel je je ook wel eens zo...... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jamaar, het kunnen toch niet altijd dezelfde zijn die reageren... ;-) Misschien eens een lokale 10 voor taal of Groot Dictee organiseren. De bescheidenhied zal er snel af zijn. Groeten van een besneeuwd CH.
    Jr.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben bang dat Michel gelijk gaat krijgen... ik doe in ieder geval mijn best op mijn blog, maar winnen zal ik niet van je denk ik zo.:-) En bescheidenheid is een groot goed (heb ik altijd geleerd): volgens mij kan ik nog een hoop van je leren op dat gebied ;-) Snel maar weer koffie drinken dan...
    Tot snel!
    Liefs, Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tja dat je je zo voelt zit er bij ons ingebakken denk ik;-) Ben ook zo. Je amuseert je toch blijkbaar in dat clubke en voor mij ben je ook een toffe madam, ik hoop dat dat wederzijds is;-) Vele groetjes;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee die Anne,

    Ik lees dit stukje nu pas wegens overweldigende drukte met bezoek, dat nu naar huis is. Ik kan me dr wel iets bij voorstellen hoor, dat je je zo voelt (en ook dat je het niet persoonlijk bedoelt)! Volgens mij klopt het wel wat je zegt, dat Belgen iets bescheidener zijn en Nederlanders er makkelijker dingen uitflappen. Maarreh, ik vind die Vlaamse input zeer gezellig en erg leuk!
    Hopelijk tot snel (ik kan wel wat afleiding gebruiken na het dramatische afscheid van mijn ouders van vandaag),
    Wikke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken het gevoel van mijn eigen site. Maar goed, daardoor weet ik wel dat het niet simpel is om op elke post een (gevatte, leuke, toepasselijke etc) reaktie te plaatsen. Ik doe mijn best!

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne