vrijdag 16 november 2007

Nog een leuke!

Gekregen van m'n broer... thanks!

THE Right Brain vs Left Brain test ... do you see the dancer turning clockwise or anti-clockwise?

If clockwise, then you use more of the right side of the brain and vice versa.

Most of us would see the dancer turning anti-clockwise though you can try to focus and change the direction; see if you can do it.

LEFT BRAIN FUNCTIONS
uses logic
detail oriented
facts rule
words and language
present and past
math and science
can comprehend
knowing
acknowledges
order/pattern perception
knows object name
reality based
forms strategies
practical
safe

RIGHT BRAIN FUNCTIONS
uses feeling
"big picture" oriented
imagination rules
symbols and images
present and future
philosophy & religion
can "get it" (i.e. meaning)
believes
appreciates
spatial perception
knows object function
fantasy based
presents possibilities
impetuous
risk taking

9 opmerkingen:

  1. Hoe ik ook probeer, ik zie alleen de clockwise, dus ben ik in de minderheid....
    en euh..wat betekent "impetious"?
    Groetjes

    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Hilde: geen idee wat het betekent, maar ik ben dominant clockwise, maar ik kan wel overschakelen... leuk he!
    dikke kus
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. im·pet·u·ous /ɪmˈpɛtʃuəs/ Pronunciation Key - Show Spelled Pronunciation[im-pech-oo-uhs] Pronunciation Key - Show IPA Pronunciation
    –adjective
    1. of, pertaining to, or characterized by sudden or rash action, emotion, etc.; impulsive: an impetuous decision; an impetuous person.
    2. having great impetus; moving with great force; violent: the impetuous winds.
    [Origin: 1350–1400; ME < AF < LL impetuōsus, equiv. to L impetu(s) impetus + -ōsus -ous]

    —Related forms
    im·pet·u·ous·ly, adverb
    im·pet·u·ous·ness, noun

    —Synonyms 1. eager, headlong. Impetuous, impulsive both refer to persons who are hasty and precipitate in action, or to actions not preceded by thought. Impetuous suggests eagerness, violence, rashness: impetuous vivacity; impetuous desire; impetuous words. Impulsive emphasizes spontaneity and lack of reflection: an impulsive act of generosity.
    —Antonyms 1. planned, careful.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,

    Ik was weer een paar dagen achter maar aangezien je blog als een trein leest, ben ik weer onmiddellijk bij.

    OK, als je meer reactie wilt:
    * het is daar gewoon prachtig bij jullie in Sydney ... wauw, wat een strand, wat een weer, heerlijk --> zie je het wel zitten om naar het koude, grauwe en grijze België te komen? Zou je familie en vrienden niet beter een reisticket naar Clovelly Beach betalen?

    * de danseres zie ik de ene keer naar links draaien en de andere keer naar rechts. Ik moet me echt focussen om ze in 1 richting te laten draaien ... vreemd ...

    * waarom vraag je aan de bezoekers niet via een enquête of 'ze de reacties lezen/leuk vinden/zelf zouden reageren?' en waarom niet aan de persoon van de 1000ste reactie een reisticket naar Walverly Cemetry geven;-)

    een heleboel groetjes,
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik heb het ook hoor. Dat mens draait eerst in de ene richting, en een minuut later in de andere richting. Zit er waarheid in, probeert de maker ons een poets te bakken, of zit ik vreemd in elkaar?

    groetjes,
    Nele (Toowoomba)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie de danster zowel clockwise
    als anti-clockwise draaien zonder
    dat ik er iets voor hoef te doen.Is dat zoals de anonieme daar
    zegt,is het een grap of mag ik gewoon met trots zeggen dat ik mijn left en right brains allebei
    gebruik en dus alle kwaliteiten heb? Whatever, het is maar een
    schaduw maar dat danseresje lijkt mij er wel te mogen zijn,of is zo'n
    bemerking te seksistisch?
    By the way het woord "impetuous"
    komt van het Latijnse woord impetus dat "aanval"wil zeggen
    Tot nog eens en groetjes
    Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Yes , yes, yes, het is me toch gelukt, als ik mijn hoofd lichtjes buig en schuin houd zie ik de madam heel eventjes in tegenwijzerzin;
    Groetjes,

    Hilde (vanuit Gasthuisberg)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. als je die dame van richting wilt laten veranderen, focus dan op haar voeten ;-). Voor je het weet, kan je ze zelfs achtjes laten draaien...
    GR,
    Michel jr.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Anne,
    Hoe kan ik het kopieren. Wil haar graag op mijn blog zetten. Erg leuk. Marielle

    BeantwoordenVerwijderen

Liever geen anonieme reacties, wij weten graag wie ons schrijft... Bedankt.
Anne